10 trenduri de retail valabile (si) in Romania

3904b35dad8869f5a5d3d61c3b28c0e4In aprilie am participat la evenimentul de retail organizat de revista Biz, numit sugestiv Retail Revolution. Un eveniment in care noi personal credem foarte mult. Pentru ca au dreptate cei de la Biz. Asta se intampla in retail azi, la nivel global: o revolutie.

Azi retail-ul nu mai inseamna doar magazinul de unde iti cumperi lucruri; poti sa faci cumparaturi oriunde ai fi, pentru ca exista online-ului. Azi termenul de retail e incarcat de noi semnificatii. Inseamna EXPERIENTA si INTERACTIUNE, cu toate simturile. Si inseamna emotie.

Multi pariaza pe faptul ca in viitor online-ul va fi noul retail si ca nu vor mai exista magazine. Noi pariem pe faptul ca oamenii se vor hrani intotdeauna cu emotii, senzatii, impulsuri si instincte si ca vor avea mereu nevoie de experiente senzoriale. Si acestea se pot obtine numai offline, in viata reala

Este evident insa ca retail-ul reinventat va functiona pe cu totul alte reguli. Si ca e bine sa anticipezi ce urmeaza sa se intample sau sa reinventezi chiar tu regulile (ultima varianta fiind cea pentru care noi militam intotdeauna: sa fii primul care face ceva nou).

Prezentarea noastra de la eveniment a evidentiat 10 trenduri de retail pe care noi le-am simtit ca fiind mai puternice in Romania – fie sunt dorite, fie au crescut de la sine gasind teren fertil aici. Toate informatiile sunt extrase din cercetari facute de noi in ultimul an, deci sunt destul de proaspete

Asadar, cele 10 trenduri care impacteaza retail-ul romanesc sunt:

  1. Raioane experientiale – locuri in care poti sa interactionezi complet cu produsul, sa-l gusti, sa-l simti, sa vezi cum este produs. Sa fii cat mai aproape de natura sa reala, sa afli “cine” este cu adevarat produsul respectiv
  2. Loialitate ca forma de apartenenta la o comunitate – carduri prin care obtii beneficii in functie de interesele tale, de la magazinul care te cunoaste la fel de bine cat te cunosti tu!
  3. Promotii cu beneficii emotionale. Promotii care ii fac pe oameni sa se simta importanti. Beneficiul material este irelevant in acest caz. Ce conteaza e emotia, faptul ca omul primeste o experienta memorabila fara sa I se ceara nimic in schimb. Unconditional
  4. Aplicatii mobile care sa te ajute sa salvezi timp si bani la cumparaturi. Sa faci cele mai bune alegeri ca preturi, sa faci precomenzi in drumul de la serviciu spre casa, sa comunici cu magazinul atunci cand ai nevoie urgenta de un produs, sa il poti primi acolo unde esti
  5. Tehnologia care sa imbogateasca experienta din magazin. Touchscreen-uri interactive care vorbesc despre produse, despre noutatile magazinului, despre campanii. Sau care pur si simplu ofera experiente fun pe parcursul cumparaturilor
  6. Expansiunea magazinelor mici, specializate pe diverse game de produse – brutarii, macelarii, ceainarii. Trendul acesta educa mult cumparatorii, prin faptul ca le ofera experiente complexe cu ajutorul unui produs care parea de altfel foarte simplu – “cat de complexa poate fi painea, pana la urma? Iata ca poate fi mai complexa decat te-ai fi putut gandi”
  7. Asistenta de la om la om. Creste importanta client service-ului in magazin. Oricat de tehnologizata ar putea deveni relatia cu magazinul, interactiunea cu omul din magazin va fi iintotdeauna importanta (“sa am cu cine sa vorbesc, cu cine sa ma consult”)
  8. Produse vrac, prezentate cat mai aproape de adevarata lor natura. Acesta este un trend care exprima nevoia omului de autenticitate
  9. Produsele “made by people” cresc in atractivitate pe raft. Retail-ul devine astfel un spatiu in care pot sa cumpar produse facute de alti oameni, ca intr-un targ in care fiecare prezinta ce are mai bun de vanzare
  10. Retail implicat in viata comunitatii. Magazinul din cartier devine astfel un fel de lider al vecinatatii si contribuie efectiv la imbunatatirea calitatii vietii si a ambientului in zona in care functioneaza.

Retail-ul viitorului inseamna experienta si lifestyle. Magazinul va fi un portal de idei despre cum sa ne imbunatatim consumul prin acces la produse care ni se potrivesc si ne aduc valoare. Odata ce vom intelege toate acestea, ne va fi mai bine:)

 

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn

One thought on “10 trenduri de retail valabile (si) in Romania

  1. tn225/tn221 says:

    Consumables available on the market quite a mixed bag, the consumer how to select is also a problem.Original provides: using high cost, the output quality can be high, very good equipment stability, to avoid non-original supplies to bring maintenance costs.Compatible provides: brand consciousness of top compatibility with the usage of reduced cost, output quality is okay, the firmness of the gear in general.

Leave a Reply

Your email address will not be published.