Antreprenorii romani, cei care ne fac bine cu forta

entrepreneurIn ultimii ani am facut mai multe studii despre oamenii de afaceri din Romania. Din diverse industrii. Am lucrat mai mult decat de obicei cu antreprenori. Am ajuns sa-i cunoastem si sa-i intelegem mai bine pe acesti “nebuni frumosi ai Romaniei”.

Punem aici un portret al antreprenorului roman cu potential de lider, asa cum l-am intalnit noi in studii:

  • E mereu tanar si actual in gandire. Ii sclipesc ochii de inteligenta. E profund si sensibil, in fond
  • Are carisma, empatie si intuitie. Asa a putut sa miste un business
  • Te provoaca in permanenta. Nu e de acord cu tot ce spui, dar te asculta activ. Stie sa poate un dialog
  • Cand simte o idee buna, reactioneaza imediat. Vizualizeaza cu usurinta rezultatele
  • Rezista la “nu-urile” si “imposibilurile” din jur. Am putea spune ca isi ia energia din “imposibilitatea” task-urilor
  • Multi spun ca e “nebun” 🙂
  • E un om liber in gandire, din toate punctele de vedere. Are prieteni putini si loiali. Oamenii din jurul lui il venereaza. Il admira ca om, este un model pentru ei
  • E intransigent. Nu vrea compromis. Fiecare lucru pe care il face trebuie sa fie mai bun decat cel de ieri. Nu se multumeste cu “asa si asa”. Vrea perfect!
  • Nu spune “nu” la nimic. Exploreaza orice idee

  • Se inconjoara de oameni cel putin la fel de destepti ca el si reuseste sa-i alinieze la un scop comun. Mare realizare in Romania 🙂
  • Nu se lauda. Face lucruri si se linisteste numai dupa ce ii ies
  • Atunci cand crede cu tarie in ceva, nu renunta. Are credinta si vointa
  • Este pasionat si manat de dorinta de a schimba lumea in bine, in interesul comun
  • Nu a devenit antreprenor pentru ca a vrut sa faca bani, ci pentru ca a avut o idee, un crez si a vrut sa-l transforme in fapte. Vrea sa lase “o urma pe Pamant”, sa contribuie cumva. Business-ul a devenit viata lui, familia lui, rostul lui pe lume

Spuneam in studiile anterioare ca portretul antreprenorului roman se opune culturii noastre reactive, defensive si super critice. A fi antreprenor in Romania e un succes in sine. Pentru ca ei trebuie sa munceasca de doua ori mai mult – pe de-o parte sa lupte pentru business si, pe de alta parte, sa traga din greu de oamenii si de sistem.

Acum, pentru prima data dupa revolutie, oamenii vor astfel de lideri. Oameni trecuti prin greu, care si-au dovedit competenta prin lucrurile pe care le-au facut, care stiu cum se conduce un business, care stiu sa negocieze, care au viziune. Practicienii carismatici pe care ii gasim in afacerile romanesti de succes. Cei care inteleg (si chiar stiu) vanzari, HR, finante, contabilitate, client service si ce altceva mai e necesar ca sa mearga treaba bine.

De ei avem nevoie acum. Ei pot forma viitorul management board al Romania S.A. Numai sa-si doreasca sa se implice si sa nu fie deja prea obositi!

*NOTA: nu facem referire aici la toti oamenii de afaceri din Romania, ci la aceia cu potential de lideri dincolo de business

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn

Leave a Reply

Your email address will not be published.