Azi muzica reflecta o stare, nu un fel de a fi

Am facut mai multe studii despre muzica in ultimele luni si am comparat cu ceea ce stiam noi ca inseamna muzica pentru oameni in urma cu ceva ani (din studiile de atunci). Eu personal am crescut cu ideea cum ca muzica pe care o asculti spune cine esti, ca exista un gen care ti se potriveste. Si ca stilul de muzica preferat te aduce alaturi de alti oameni care asculta acelasi lucru, asa cum te si diferentiaza de cei care prefera alt gen. Astfel, era suficient sa spui despre cineva ca e rocker, punker, raper ca sa stii la ce sa te astepti de la el.

In studiile din ultimul an identificam insa o schimbare destul de importanta in rolul muzicii in viata oamenilor. Genurile muzicale nu mai conteaza atata timp cat melodia pe care o asculti iti transmite o stare, o emotie sau un punct de vedere. Deschiderea vizavi de genuri sau stiluri muzicale este mult mai mare, iar creativitatea si adoptarea unui stil unic este apreciata. Oamenii nu mai consuma genuri muzicale, ci emotii exprimate prin muzica. Si cum emotiile sunt diverse, si stilurile muzicale sunt variate.

Ce aduce aceasta schimbare?

  • O mai mare toleranta si deschidere vizavi de stiluri de muzica diverse
  • O curiozitate in crestere apropo de exprimari muzicale noi, nemaiauzite inca (reinterpretari ale unor stiluri clasice, de cele mai multe ori). Traim un moment de maxima creativitate, in care publicul se intreaba “Ce e nou in asta? Ce putem invata de aici?”
  • Dizolvarea comunitatilor muzicale. Azi esti pur si simplu consumator de muzica.
  • O crestere in importanta a modului in care canti (ce emotie transmiti, ce mesaj comunici) in detrimentul stilului de muzica la care aderi.

Dar si

  • O clasificare simplista a muzicii, in doar doua categorii: comerciala si necomerciala. Si o sub-clasificare a comercialului: comercial bun (cu mesaj sau insight) si comercial rau (doar ritm, fara continut). Muzica e evaluata in functie de cat de mult vinde si cat de difuzata este
  • O scadere o gradului de cultura muzicala. Cand oamenii nu apuca sa aprofundeze un gen, nici nu pot face diferente clare intre ce e de calitate si ce nu in interiorul genului. Ei evalueaza piese si, de cele mai multe ori, calitatea ultimei melodii da valoarea unui artist

“Batranii” spun ca nu o sa mai apara prea curand un Rolling Stones. Ca e prea multa toleranta si superficialul trece prea usor in comercial. Noi zicem ca aceia care vor avea incapatanarea sa se comporte artistic precum Rolling Stones, chiar daca piata nu cere neaparat asta, vor avea sanse sa devina chiar mai tari decat ei . Ii asteptam pe noii legendari:)

Untitled

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn

Leave a Reply

Your email address will not be published.