Brandurile romanesti tinere vorbesc pozitiv despre viitorul nostru!

În ziua de azi să fii “românesc” sau “produs în România” înseamnă să ai un avantaj: avantajul de a fi de-al nostru, de-al casei. Anii bulversanți de după 1989, criza economică, crizele politice și Internetul i-au ajutat pe români să se întoarcă cumva “la vatră” și să înceapă să revalorifice importanța sentimentului de apartenență, de patriotism, de iubire de țară, într-un final. Nu a fost ușor. Toate aceste transformări au apărut după ani de negare a putinței noastre de a produce valoare singuri, fără ajutor străin. Ani în care brandurile românești vechi au devenit parte din mari corporații și ”s-au înstrăinat”, așa cum spun azi oamenii. Ele rămân ale noastre pentru că s-au născut în Romania, dar frustrarea a crescut în timp: “cât de românesc mai este brandul X?”, ”banii mai vin în România sau nu?”.

În acest context incert apropo de “ce mai este românesc”, o analiză a mărcilor tinere aduce speranță și vorbește pozitiv despre viitor. Ne arată că în România continuă să apară valoare locală, poate mai viguroasă ca oricând. Ne spune ca românii au astăzi mai mult curaj de a-și exprima credințele prin brandurile pe care le însuflețesc chiar ei, de care au grijă, în care pun pasiune. Ne mai spune că nu suntem mai prejos de alții cu mai multă experiență antreprenorială, că învățăm repede și că știm să ne folosim creativitatea pentru a crea branduri care pot concura cu orice alt brand, din orice altă țară.

Analiza brandurilor tinere ne arată ce pepinieră extraordinară de valori comerciale avem și cât de multe alte lucruri frumoase am mai putea face. Și nu în ultimul rând, aprecierea brandurilor românești de ultimă generație reprezintă un semnal de încurajare pentru oricine dorește să construiască ceva în țara asta. Pentru oricine are ceva frumos de spus și de oferit oamenilor și din diverse motive nu are încă suficient curaj.

PROPUNE UN BRAND PENTRU 2018 

Această primă ediție a analizei brandurilor românești tinere va crește de la an la an, sperăm, odată cu ele. În timp vom adăuga și alte mărci, vom monitoriza transformările din piață, vom colecta feedback. Instrumentele de evaluare vor fi perfecționate de la an la an. Lista de branduri va fi de asemenea reevaluată și în funcție de dinamica acestora. În plus, pentru ediția de anul viitor deschidem public lista de înscrieri din partea brandurilor, așteptăm pe mail propuneri de noi branduri, lansate începând din 2008 până în prezent, la adresa biz@revistabiz.ro. Categoriile în care se pot face înscrieri sunt cele zece incluse în Top 100 branduri românești: băuturi alcoolice, băuturi răcoritoare și ape minerale, bunuri de folosință îndelungată, îmbrăcăminte & încălțăminte, produse alimentare, dulciuri, produse din lapte și carne, produse de igienă, retail și servicii.

Înscrierile se pot face până la data de 1 aprilie 2018 și trebuie să conțină numele brandului, numele companiei care îl deține, anul lansării și domeniul în care este activ.

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn