Cand nu stii ce sa faci in digital si mobile, ia-ti timp si spune ce simti

Pe 13 mai am participat, ca in fiecare an, la Mobifest, evenimentul Evensys de mobile marketing. Pentru ca regulile in marketing-ul mobil se scriu as we speak, noi ne-am propus sa monitorizam ce se intampla in domeniul acesta an de an.

Rezumam mai jos principalele concluzii din studiul de 2015:

In 2015 traim un dinamism in mobile marketing fara precedent. Subiectele se ard rapid, oamenii se plictisesc foarte repede, vizualul bate tot si timpul se comprima. Oamenii simt un decalaj din ce in ce mai mare intre cate ar vrea sa facasi cate din planuri apuca sa implementeze. Totul e pe fuga si se opresc doar daca ceva e atat de interesant incat merita sa-si ia un pic de timp sa afle despre ce e vorba

Oamenii sunt depasiti de evolutiile tehnologice. Daca anii trecuti puteau sa descrie aplicatia ideala, in 2015 spun ca le e imposibil sa-si imagineze de ce au nevoie. In principiu, oamenii se asteapta sa apara aproape orice. Stau pregatiti ca la linia de start, la maraton. Asta ne spune  ca performanta in mobile marketing si digital va depinde mult de sensibilitatea la insight a acelora care dezvolta aplicatii si continut. IT-isti with a heart si strategii de digital

Brandurile au un nou rol in social media: Invite me in. Sau altfel spus, acel prieten interesant care invita oamenii (prin ce zice si ce face) sa fie alaturi de el.

Anul acesta observam o usoara scadere a frecventei de descarcare a aplicatiilor, semn ca oamenii devin mai selectivi si ca isi doresc mai mult engagement. Aplicatiile nu mai sunt doar cool, trebuie sa-ti fie folositoare, sa aiba valoare adaugata. Si e firesc sa fie asa. Trebuie sa intelegem ca am ajuns in stadiul in care conteaza relevanta mesajului si actiunile cu scop clar.

Facebook-ul domina detasat in randul aplicatiilor descarcate si folosite. Este urmat de whatsapp, adica tot o aplicatie despre interactiune si comunicare. Doar 1% din oameni nu au instalata nicio aplicatie pe telefonul mobil si doar 5% folosesc aplicatiile mai rar de o data pe saptamana.

Nota: Noua ni se intampla frecvent ca in grupurile de adolescenti sa intampinam grave probleme de concentrare. La respondenti, nu la noi (inca:). Adica, dupa nici 30 de minute de la inceperea discutiei, sa apara Facebook syndrome – mai exact, tanarul sau tanara isi verifica wall-ul si, cu o dexteritate incredibila, vorbeste cu tine in timp ce raspunde la mesaje. Initial am crezut ca e o problema cu ei. Apoi ne-am dat seama ca nu e de la ei, e de la noi. Cu generatia asta superdigitalizata nu mai functioneaza metodele traditionale de captare a atentiei. Atentia e de scurta durata si trebuie sa adaptezi metoda la ei (si nu invers). Asta ne face sa ne intrebam de ce se mira oamenii ca sistemul educational nu mai functioneaza cu copiii anilor 2000. N-o fi oare o uriasa defazare intre cum functioneaza creierul copiilor nostri azi si ce cere scoala de la ei? Un subiect care merita analizat separat (in curand)

Revenind la studiu

Am remarcat o crestere a interesului pentru plati si comenzi prin telefon / online. Credem ca este tot o consecinta a faptului ca toate aceste servicii salveaza azi timp pretios din viata ta. Interesul pentru comenzi a crescut de la 45% in 2013 la 80% in 2015, iar cel pentru plati online de la 43% in 2013 la 57% in 2015

Generation gap-ul este din ce in ce mai mic. X si Y nu se mai diferentiaza prin aplicatiile pe care le au instalate. Ce ii diferentiaza este frecventa cu care le acceseaza, modul in care le folosesc si mesajele la care reactioneaza.

Si acum provocarea:

–  Suntem oare cu adevarat pregatiti pentru provocarea pe care o asteapta oamenii in continutul digital?

–  Avem vreo strategie?

–  Stim ce vrem sa comunicam? Stim unde vrem sa ajungem? Ne cunoastem cu adevarat publicul? Stim ce nevoi are?

Noi credem ca nu inca. Credem ca e o victorie ca brandurile si oamenii au ajuns atat de aproape unii de altii dar, daca nu incercam sa ne cunoastem mai bine si sa intelegem ca arta comunicarii este aceea de a intelege de ce are nevoie celalalt, nu vom fi eficienti in digital si mobile. Oamenii raman la fel, emotiile lor sunt aceleasi. Doar modul si calea de a comunica se schimba. Sa avem spor!

Mai jos prezentarea de la eveniment. 100% credits Alexandra Cojocaru!

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn

5 thoughts on “Cand nu stii ce sa faci in digital si mobile, ia-ti timp si spune ce simti

  1. cf410x toner says:

    4, do not arbitrarily flip the OPC drum core, OPC drum spinning should look closely at the management, if the direction of rotation is not right, will damage the components caused by printing powder or print stains.

  2. tn660/tn630 says:

    In the equipment procurement, the use of management and skills and distribution of three major aspects of choice to conserve office expenditures, just among the best, to be able to effectively save money, help the business’s overall revenue and expenditure, but this thing is finally The implementation of these people in the body, so professional buyers, customers as well as supporting services is also a vital part, particularly for some big and midsize complex office application environment, users and buyers of office equipment expertise and the use of abilities More important.

  3. tn225/tn221 says:

    Cons of inkjet printers:For a very long time don’t need to plug the nozzle (for the printing of small users); ink emptied must use the initial ink, with appropriate ink is going to be a problem until it can’t print (print manufacturers to induce consumer spending). The print speed is slower and also the entire number of prints is less.If your own home, from the financial conditions allowing the purchase of laser printers for the best policy.

  4. source says:

    I like what you guys are usually up too. This kind
    of clever work and exposure! Keep up the wonderful works guys I’ve you guys to my blogroll.

Leave a Reply

Your email address will not be published.