Crestem increderea in research de calitate. Capitolul 2

Continuam seria noastra dCM1[1]e articole cu tema “puteti avea incredere in research”, recomandand o alta carte a domnului Datculescu (zilele trecute Adina a facut o recomandare pe blogul ei pentru prima editie, din 2006, cea cu coperta galbena). De data aceasta recomandam editia din 2013, cu 50% informatii noi, in special la capitolele esantionare, tehnici proiective de focus grup si statistica. In plus, contine si un amplu capitol de marketing social, plus o culegere de masuratori practice pentru diverse probleme de marketing. Cartea se poate gasi in oricare dintre librariile importante din Romania.

La ce bun sa citim despre cum se face research de calitate?

1. In primul rand la noi nu exista institutii de specializare pe profesia de cercetator de piata. In facultatea de sociologie inveti multa teorie si, in principiu, poti invata si ceva meserie implicandu-te in diverse proiecte. In ASE cercetarea nu e neaparat o specializare. In realitate, meserie inveti dupa ce incepi sa lucrezi in research. Iar atunci ajungi sa nu mai ai niciodata timp, rabdare sau, deseori, chiar interes sa cresti organic in profesie. Pur si simplu inveti vazand si facand. Fara baze teoretice solide. Si asa ajungi sa ai erori in proiecte.

2. Industria de research din Romania este din pacate foarte inchisa. Nici o forma de organizare a breslei nu a dat rezultate pana acum. Nu stim de ce. Nu cred ca suntem in masura sa facem noi aprecieri. Cert este ca industria e foarte sparta si lipsita de standarde. Macar in alte industrii din marcom exista niste institutii reglementatoare gen IAA, Effie, scoala IAA etc. In research nu. Si in acesta lume opaca chiar sunt unii oameni care fac treaba si publica lucrari pentru a fi citite: pentru cei care vor sa fie mai buni, sa-si faca treaba mai bine, sa-si ajute clientii

3. O meserie cum e research-ul nu se poate practica fara o baza teoretica solida nici macar de catre cei super experimentati. E o meserie grea. Foarte grea. Trebuie sa citesti continuu, sa-ti revizuiesti metodele permanent, sa fii tot timpul atent la ce se intampla cu oamenii, la cum se transforma. Faceam in articolul trecut o comparatie cu medicina sau cu educatia. Cei mai tari medici si cei mai experiementati profesori se intorc periodic la buchea cartii si o verifica chiar daca au citit-o de o mie de ori. Pentru ca fiecare caz e unic si are nevoie de interpretare aparte, adaptata la context.

4. Cartile acestea sunt foarte bune si pentru clienti. Nu stiu cat de mult au timp directorii de marketing sa le citeasca, dar departamentele de research sigur ar avea numai de castigat cu o astfel de carte in permanenta pe masa. In felul acesta poate vor dezvolta tehnici de selectie a agentiilor de research bazate pe competenta reala. Adica, mai simplu spus, sa stii ce-ti vinde omul acela acolo. Daca el intelege ce vinde, de ce iti propune asta, de ce ti se potriveste o metodologie mai bine sau nu. Sa stii de ce l-ai ales. Credem sincer ca niste clienti mai educati pe research vor stii mai bine cu cine sa lucreze ca sa le iasa target-urile de vanzari. Caci ne place sau nu sa credem, research-ul chiar te ajuta sa iei decizii potrivite pentru business

5. Mai exista un aspect, cel al “actualitatii” acestor lucrari. Sunt fara varsta. Sustinem foarte mult ideea de a merge la training-uri despre new age research si credem enorm in inovatie. Sunt insa unele lucruri care raman la fel. Sunt fundamentale. Ori noutatile si chestiile cool de acum nu au cum sa se dezvolte daca nu sunt legate de o temelie. Deci, daca vreti sa fiti niste inovatori relevanti si strategici, faceti fundatie solida, sa aiba pe ce sa creasca ideile voastre.

Asadar, cititi si invatati mai mult si o sa avem researcheri mai instruiti si clienti mai vigilenti. Si market-shareuri in crestere:)

pozăPe final, un hint. Va propunem ca si criteriu alternativ de evaluare a unei agentii de research imaginea de mai jos. Daca in agentia cu care lucrati gasiti o carte de research care sa arate asa, inseamna ca ati ajuns unde trebuie:)

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn

3 thoughts on “Crestem increderea in research de calitate. Capitolul 2

  1. tn660 toner says:

    In the preceding 4 at the option of supplies, the first supplies and well known compatible supplies are preferred, and counterfeit provides and filling powder, filling the way in which the ink is not encouraged here. Users will need to choose according to the real needs of the corresponding supplies options, such as the selection of a dedicated gear utilizing initial supplies to output formal text data or photos, and the bigger output requirements through appropriate supplies to solve.Similarly, the actual use of demand is much more complicated, and provides selection program can also be a need to carefully figure out the part.

  2. ce285a toner says:

    Like Many Others I started Becoming a ‘toner-low’ Message after maybe 450 or so pages. In searching for a way to trick the printer, I read the manual. It said to press the Go button seven times in a row to clean the toner-low lockout, and that once that was removed the capsule would still continue to print before the toner was really gone. Worked like a charm.

  3. Corina says:

    Este cudata alăturarea între “(clienți) educați” și “vor știi”. Numai zic 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published.