De ce nu credeti in research pana la capat?

FinancialSurveyWordCloudv1

de Adina Vlad

Chestiunea asta cu research-ul distruge idei exista de cand lucrez eu in cercetare. De prin ’98. Imi aduc aminte primele mele prezentari, cand intram in sala de meeting si vedeam numai oameni incruntati, gata sa sara la gatul meu daca urmam sa spun ceva rau din “ce au zis oamenii despre brand sau comunicare”. Stres, mult stres. Ma intrebam pe atunci de ce mai fac research daca le face asa rau sa auda rezultate. Aveam si eu tendinta de a fi anti. Anti ei. Pana cand intr-o zi, vorbind mai mult cu oamenii carora le tot prezentam eu research, am realizat ca o nemultumire atat de unanima fata de o industrie nu apare din neant. Am realizat ca oamenii faceau research nu pentru ca erau masochisti, ci pentru ca aveau nevoie de el. Numai ca research-ul se incapatana sa nu-i asculte. Era evident ca nu iesea fum fara foc si ca daca noi, researcherii, nu schimbam ceva, nu urma sa avem niciodata prezentari prietenoase si concluzii constructive, care sa ii ajute. Lucram impotriva noastra, a industriei.

De ce scriu asta, acum, dupa atata timp? Simplu. Pentru ca problema nu a disparut nici pana in ziua de azi. Au trecut mai mult de 15 ani si inca mai intalnesc clienti si agentii care spun ca ei nu cred in research. Si ca research-ul nu ii ajuta la nimic, mai mult ii incurca. Ascult si citesc ce scriu oameni importanti din industria asta care par sa nu respecte cercetarea, in starea ei actuala. “Va descurcati si fara! Decat sa va incurce un research, mai bine il evitati.” Nu neg ca exista si situatii in care nu merita sa faci cercetare, dar ce te faci cu momentele in care informatia e vitala si nu o ai pentru ca “nu poti sa crezi in research”?   E ca si cum nu ti-ai face analizele, desi te doare rau ficatul, pentru ca nu ai incredere in medici si in sistemul medical in general! Grav!

Eu cred asa: cred ca e o naivitate sa nu crezi in research in general. Cred insa ca sunteti absolut indreptatiti sa nu credeti in modul in care se face research. Si cred ca depinde si de beneficiarii cercetarilor sa schimbe asta. Nu va obliga nimeni sa faceti research mediocru. Este dreptul vostru sa fiti exigenti, sa cereti mai mult, sa provocati agentiile sa ofere performanta.

Ca sa vin in ajutor, m-am gandit sa pun “pe hartie” un kit de verificare a agentiei de research, construit pe baza experientei noastre. Eu personal ma gandesc de vreo 15 ani la acest kit, n-am pretentia ca e perfect, dar e un inceput

  1. Orice research trebuie sa spuna o poveste. Sa explice contextul categoriei, sa identifice puncte de tensiune, sa extraga concluzii valoroase. Sa lase o urma. Daca nu ramai cu macar doua idei noi si interesante dintr-un research, poti spune ca ai dat banii degeaba
  2. Un research nu inseamna o suma de citate si cifre. Nu acceptati concluzii de genul “unii oameni au spus ceva, altii au spus altceva”. Nu aveti timp de detalii. In plus, detaliile incurca si o sa ajungeti sa urati si mai tare research-ul din cauza asta. Cereti concluzii principale, take-outs pentru business
  3. Nu acceptati metodologii standard. Gen “orice research ar fi, facem 4 focus grupuri”. Metodologiile standard duc la rezultate standard. Alegerea metodei potrivite poate fi cateodata cheie intr-un survey de succes
  4. Daca la prezentarea rezultatelor, researcher-ul nu poate raspunde la intrebari “ce inseamna asta? de ce? ce-I de facut?” ce tin strict de date, ar fi bine sa va intrebati cum s-a facut toata interpretarea. Un researcher are datoria sa fie total responsabil de informatia pe care o transmite, sa stie totul despre proiect.
  5. Nu acceptati justificari de genul “asa au zis oamenii”. De multe ori acestea ascund niste nesigurante. Cereti mai multe explicatii. Researcherii buni sigur vor putea sa vi le ofere
  6. Atentie la bani. Cercetarea este aceasta cutie neagra pe care foarte putini o stapanesc si atunci e usor sa vinzi o metodologie complexa, dar inutila in fapt, care costa si foarte mult. Nu militez aici pentru research cu bugete mici. Deloc. Daca ar fi dupa mine si as fi client as investi multi bani in research facut cu cap. Dar as fi foarte atenta sa nu dau bani multi pe ceva ce nu-mi trebuie. Si pare ca in research inca se intampla asta. Se fac multe research-uri inutile, din informatiile care ajung la noi
  7. Daca o agentie iti da tot timpul vesti bune despre ideile tale, opreste-te putin si intreaba-te ce se intampla. Chiar esti cel mai destept om de pe Pamant? Si atunci de ce mai dai bani pe research, daca tot timpul ai dreptate si iese ce vrei tu? Lucreaza cu agentii curajoase, care au curajul sa-ti spuna si cand nu e bine, cand nu ai dreptate. Exista aici si reversul medaliei, sa dai peste o agentie care iti spune ca nimic nu e bine (mai rar in Romania:)). Si asta trebuie evitat. In general lucreaza cu agentii si researcheri echilibrati si constructivi
  8. Lucreaza cu agentii care isi asuma greselile chiar si atunci cand tie ti se pare ca nu au gresit. Stiu ei mai bine de ce refac, stiu ei mai bine ce au gresit. Cu ei vei stii ca te poti baza pe date, caci ei sunt cei mai duri critici ai lor

Ma opresc la cifra magica 8 si cred ca e destul deocamdata. Daca doriti sa pilotati acest kit, sa vedeti daca functioneaza, Unlock se ofera ca agentie de test. In rest, va urez sa cercetati, sa aflati, sa intelegeti si sa progresati. Succesul vostru va fi cu siguranta si succesul nostru!

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn

3 thoughts on “De ce nu credeti in research pana la capat?

  1. tn225/tn221 says:

    From the equipment procurement, using skills and management and supply of three key aspects of choice to conserve office expenditures, only one of the very best, to be able to effectively conserve money, help the company’s overall revenue and cost, but this thing is finally The execution of these people in the human body, so professional buyers, customers and even supporting services is also an essential part, especially for some big and midsize complicated office program environment, buyers and users of office equipment expertise and the use of skills More significant.

  2. cf400x toner says:

    Of course, when we believe print quality, the cost of printing is also a very important consideration, especially for price-sensitive individual users. Many people would believe that the quality of the original product is good, but in the same time the price is comparatively high, which is really an incorrect understanding, a large number of objective tests demonstrate that the initial print cartridge single page printing costs aren’t very high, the general cost of price Is also relatively low. Original cartridge due to the long life of the job, it saves the consumer to save more than the price of the printer itself.

  3. cf410x toner says:

    Advantages and Disadvantages of Laser and Inkjet Printers,Laser printer advantages:

Leave a Reply

Your email address will not be published.