Ne mai gandim oare la loializare? Sau la recunostinta?

In ultima vreme cam toata lumea e nemultumita de ce are. Clientii sunt nemultumiti ca nu le creste market share-ul, consumatorii sunt suparati ca brandurile lor nu fac lucruri pentru ei. Sau fac, dar nu suficient, doar incercari timide si inconstante.

Simtim din ce in ce mai des nevoia de terapie de cuplu in relatia dintre branduri / marketeri si consumatori. Niciunul nu e multumit si relatia sta sa se rupa fara consiliere si ‘calmare a spiritelor’.

de4752e145f2abf71c28064997609d5dCea mai interesanta concluzie este aceea ca suparat si “parasitor” este consumatorul. Nu a mai facut nimic in ultima vreme, nu evolueaza, avem interese diferite, nu-mi ofera nimic, nu ma baga in seama”. Ruptura emotionala. Consumatorul este, fara doar si poate, un supravietuitor. Cu toata dragostea din lume, daca nu ai grija de el, pleaca.

Brandul, pe de alta parte, crede ca ce e in gradina lui, ramane acolo. Ca doar era deja castigat, ce risc sa mai existe? Companiile se concentreaza pe acumulare: sa facem gradina mai mare, si mai mare, si mai mare. In timp ce brandul cauta ‘noii” consumatori, cei care cresc market share-ul si sustin costurile companiei, cei “vechi” sunt si ei in cautare de noi oportunitati. Si asa asistam frecvent la fenomenul clasic “cu o mana iei si cu alta pierzi’.

Ni se intampla des in ultima vreme sa intram in studii cu un brief si sa iesim cu concluzii in afara briefului. Sa descoperim ca problemele clientilor nostri sunt de natura organica. Ca scaderea de market share, in ciuda investitiilor, are de-a face cu faptul ca ceea ce reusesc sa castige din piata reprezinta o felie mai mica comparativ cu ce pierd. Ca goana dupa new business, new consumers ii destabilizeaza deseori pe cei loiali.

A existat la un moment dat un curent de opinie care sustinea ca loialitatea nu mai exista. Intr-adevar, in 2013 – 2014 toata lumea vroia sa schimbe ceva. Nemultumirea era mare si oamenii cautau raspunsuri in alta parte. Noi insa simtim ca perioada aceea a cam trecut si ca acum se scriu noi reguli de loializare, pe alte considerente, specifice omului transformat de criza si de tehnologie.

Acum oamenii cauta relatii de lunga durata cu brandurile care se adapteaza stilului lor de viata, care sunt companioni in activitatile lor, care le ofera experiente inedite, care ii ajuta sa traiasca mai usor si mai interesant

Brandurile momentului sunt cele empatice, oneste, autentice, cele care se comporta exact ca oamenii – au emotii, cauta experiente interesante, sunt active, sunt fermecator de vulnerabile, sunt prieteni si parteneri, ajuta si faciliteaza accesul la o viata pe plus, in sus.

Loializarea nu va fi niciodata desueta, ea doar se transforma. Oamenii au nevoie de relatii de durata, continuitate si stabilitate. Iar brandurile au nevoie de un miez de consumatori fideli si fericiti care sa duca mai departe vestea despre cat de bine este sa fii ‘friend’ cu marca X

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn

Leave a Reply

Your email address will not be published.