“Arata-mi ca ma intelegi. Nu ma manipula”. Promotia viitorului e pura generozitate

tumblr_mb0lokZN4J1qfdonvo1_500

Saptamana trecuta am prezentat la Smark Promotions Now cateva tendinte in constructia de promotii. Iata ce am concluzionat

Ca mai toate aptitudinile de pe lume, inventivitatea se poate invata si antrena. E, cum scria pe un vechi tricou favorit, 99% transpiratie si 1% inspiratie.

Ce intra in transpiratie? Curiozitate, acces la informatie, capacitatea de a procesa informatia si de a o descifra dincolo de evidente, exercitiu, cautare, nemultumire cu ce ai gasit.

Iar inspiratia? E imaginatie si puterea de a conecta notiuni ce par deconectate pentru a genera idei si solutii noi.

Nu e nimic nou, motorul marketingului este inventivitatea. Iar pusi de SMARK in fata temei Promotiilor http://knowhow.smark.ro/promotions-now-2015, ne-am dat seama ca una dintre tacticile de marketing cele mai folosite are nevoie disperata de nou, de proaspat, de altfel, de relevant.

Consumatorii, shopperii, userii sunt, pusi de noi, comunitatea de marketing si comunicare, intr-o relatie puternic tranzactionala cu brandurile. “Iti dau ceva in plus doar daca ma cumperi” sau “Cumpara-ma si iti dau ceva in plus” – ambii parteneri sunt suspiciosi cu intentiile celuilalt si pun la indoiala sinceritatea relatiei.

Ce e de facut?

Ca brand, daruieste ca in iubire, doar pentru ca celalalt este aproape de tine, fara sa astepti nimic in schimb (oricum, vei primi 🙂

Incearca sa intelegi oamenii. Oamenii vechi si noi, pentru ca, spunem mereu aici, romanii sunt in schimbare. Ce fac, ce simt, ce cred, de ce, ce nevoi si asteptari au? Acum. Uita-te la ei cu empatie, nu numindu-i, din sala de conferinte cu skylight, “dorei si mitocani”.

Iata mai jos prezentarea de research

 

Si, dupa ce ai inteles oamenii, uita-te la brandul tau (la rolul si misiunea lui), pentru a gasi solutii noi ce servesc si oamenii si brandul; inovatia trebuie sa le faca oamenilor viata mai frumoasa, mai usoara, mai interesanta, iar relatia cu brandul tau, mai intensa si mai sincera.

Propunem un instrument de lucru cu romanii noi, care te ajuta sa chestionezi, sa intelegi, sa filtrezi informatia pentru ca, in final, sa generezi idei noi, relevante pentru oameni si conectate cu brandul tau.

Aceasta este prezentarea despre declinare de trenduri in idei de promotii:

 

In concluzie…

Promotiile nu doar vand, ci construiesc relatii cu brandurile. Dispozitia pur tranzactionala nu e suficienta pentru a construi o relatie. Indraznesc sa spun ca iti trebuie multa daruire si emotie. Neconditionata. Si rezultatele vin in timp. Nesperat de mult. Generosity pays!

 

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn

Leave a Reply

Your email address will not be published.