Se inteteste focul in PR

Dacă ar fi să găsesc un mod în care să descriu succint topul agențiilor de PR în 2017 aș folosi cuvântul “fierbinte”. Am întâlnit un public din ce în ce mai avizat, agenții care sunt recompensate pentru că au făcut multe lucruri anul acesta, agenții care sunt în transformare, în redefinire, agenții care concurează umăr la umăr, cu tot arsenalul din dotare sau care aleg să se specializeze. Sunt multe povești interesante în top.

Aș vrea însă să amintesc de unde am plecat. În urmă cu patru ani am avut această “nebunie” de a iniția un proiect de cercetare menit să genereze un top complet al agențiilor de PR din perspectiva clienților și a rezultatelor financiare. A fost greu să convingem piața că acest top are utilitatea lui, că într-un final va ajuta industria, că munca din PR va evolua și nu se va distruge. Astăzi putem sta mai liniștiți. Am fost cu toții martori ai transformărilor pozitive din PR. Agențiile au început să comunice mai mult, să se implice în tot soiul de evenimente sau chiar să organizeze propriile evenimente, să facă cercetare. Ne bucură toate aceste transformări. Cumva simțim că am contribuit și noi, un pic, la întețirea focului în PR și sperăm că, în timp, vom reuși să convingem cât de important este să-ți consulți publicul periodic, cât de necesar este să stai la curent cu ceea ce se întâmplă cu piața la care te raportezi, cât de folositor este să ieși din zona de confort și să întrebi “Dar, totuși, tu ce părere ai despre ce fac eu? E bine? Nu e bine? Îți ofer ce îți dorești sau ai nevoie de altceva?”. Știm că e greu și că toată lumea implicată are emoții. Dar cine nu se înfierbântă un pic când are de trecut prin orice formă de evaluare?

În plus, modelul educațional românesc te determină, într-un fel, să urăști competiția și evaluările în câmp deschis. La vârsta adultă, când vrem și noi să stăm liniștiți, tolerăm foarte greu concursurile de orice fel. Nu mai vrem stres și angoasă. Și totuși tocmai arsura aceea care vine din tensiune este cea care ne împinge mai departe, care ne ajută să evoluăm. Nu liniștea și nu confortul. Noi, cei de la Unlock, nu credem în confort atunci când este vorba de evoluție profesională. Credem în competiție deschisă, onestă, profesionistă. Și tot ceea ce facem este să susținem proiecte care împing clienții, industriile, consumatorii către progres. Asta înseamnă că și noi evoluăm o dată cu ei.

Ne pare bine să fim parte din acesta competiție frumoasă. Și știm sigur că ea ne va aduce în continuare vești bune din PR-ul românesc.

ADINA VLAD, Managing Partner, Unlock Market Research

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn