Despre topuri, cu cea mai mare responsabilitate (Crestem increderea in research de calitate, Cap.3)

SEO-for-top-companySaptamana trecuta a circulat in piata un top al firmelor de cercetare de piata in 2014, bazat exclusiv pe date financiare.

Noi suntem mari fani ai topurilor. Facem topuri si credem cu tarie in ierarhiile profesionist facute si bine documentate. Credem ca topurile pe industrii pot seta standarde de performanta obiective si pot stimula competitia.

Apropo de topul respectiv, avand in vedere ca se refera la sectorul de business in care noi activam, avem de facut urmatoarele observatii:

  1. Topul are cel putin 8 updates. Ceea ce inseamna ca s-a intervenit asupra lui de 8 ori dupa publicare, ridicand astfel ceva probleme de credibilitate si profesionalism in ceea ce priveste partea de documentare
  2. In continuare din top lipsesc firme de cercetare de piata destul de active, cu cifre de afaceri semnificative. Noi nu o sa dam exemple, din respect pentru colegii nostri absenti. Probabil ca daca acele firme si-ar fi dorit sa apara in acest top ar fi facut si ei update pana acum. Din pacate insa, responsabilitatea pentru documentare ii revine in totalitate celui care face topul
  3. Cu o documentare temeinica si o consultare prealabila cu toate firmele incluse in top, lista publica de updates si modificari s-ar fi scurtat sau chiar anulat. Noi am aparut in variantele de inceput ale topului cu doar una dintre firme (Unlock Market Research). Unlock opereaza insa in prezent cu trei entitati juridice (Unlock Market Research, Unlock Consulting si Scoala de Moderare) si credem ca acestea ar fi trebuit incluse in top ca grup.
  4. Dupa insistente, intregul business Unlock a fost inclus in top, cu entitati juridice separate. Cifra cumulata Unlock este de aproximativ 585000 EUR, cu o crestere de 15% fata de 2013 si profit in crestere. Am solicitat publicatiei sa comunice cifra cumulata a celor 3 entitati juridice ale Unlock, dar cei din redactie ne-au spus ca ei au reguli stricte, disciplina si control si ca nu includ in top decat firme separate.
  5. Vorbind despre atentia la detalii, in articolul explicativ al topului se vorbeste la un moment data despre compania Synovate. Synovate nu apare in top, desi e numita printre “sondorii” de piata importanti. Poate pe motiv ca Synovate nu mai exista pe piata de 3 ani, fiind transformat azi in Ipsos. Usor neclar

Pe final, am vrea sa sa se inteleaga ca apreciem mult demersul publicatiei care a facut acest top. Simtim insa ca piata de research are nevoie de mult mai mult ajutor, real si constructiv. Si de multa documentare.

Credem ca acesta este un prilej foarte bun pentru a lansa catre publicatiile de business provocarea de realiza un top al agentiilor de research profesionist, solid, avand la baza criterii de competenta reala. Noi, Unlock, suntem gata in orice moment sa sustinem acest demers, oferind transparenta totala si suport neconditionat.

Cu totii avem nevoie de research de calitate

FacebookTwitterGoogle+LinkedIn

One thought on “Despre topuri, cu cea mai mare responsabilitate (Crestem increderea in research de calitate, Cap.3)

  1. There are some reasons behind why the T.V watching is unhealthy for Human beings. The six reasons are as following,

Leave a Reply

Your email address will not be published.